Coraz częściej rozważamy rezygnację z udziału w social mediach

Kaspersky Lab przeprowadziło niedawno ankietę, w której wzięło udział 4831 respondentów będących posiadaczami konta na popularnym portalu społecznościowym Facebook. Ankieta dotyczyła niechęci wobec portali społecznościowych, a konkretniej ilu zdecydowało się na krok „wyłączenia się” z wirtualnej rzeczywistości bądź przynajmniej rozważało taką opcję.

Zgodnie z wynikami ankiety aż 78% badanych chociaż raz rozważało całkowitą rezygnację z korzystania ze wszystkich social mediów. Wśród grupy, która nie potrafi rozstać się z mediami społecznościowymi najczęściej podnoszona była utrata kontaktu ze znajomymi rozsianymi po całym kraju i świecie (62% respondentów) zaś 21% badanych zwróciło uwagę na fakt, że w przypadku podjęcia takiej decyzji straciliby uwiecznione na zdjęciach i filmach wspomnienia.

W ramach badania, Kaspersky Lab, głównie pod wpływem ostatniej odpowiedzi dotyczącej utraty wspólnych materiałów, zaprezentował również swój najnowszy produkt – FFForget, czyli aplikację pozwalającą zrobić zrzut wszystkich wrzuconych treści z określonych portali społecznościowych i zapisać je w bezpiecznym miejscu na naszym dysku lub innym urządzeniu. Ma to umożliwić niezdecydowanym podjęcie decyzji o zamknięciu konta na portalach społecznościowych, jeśli tego chcą, bez strachu o utratę cyfrowo zapisanych wspomnień.