Google spróbuje swoich sił w technologii blockchain

Niedawno miały miejsce targi technologii reklamowych – Advertising Week Europe  – podczas którego Sridhar Ramaswamy, czyli wiceprezes samego Google’a zdradził, że jego firma pracuje nad systemem wykorzystującym technologię blockchain. System ten ma zapewnić przede wszystkim bezpieczeństwo przechowywanych przez użytkowników danych oraz zostać zintegrowany z googlowym systemem reklam, a konkretniej w kwestii dokonywania transakcji ich dotyczących.

Spółka – córka Google, czyli Alphabet ponadto inwestuje w ostatnim czasie w wiele start upów wykorzystujących blockchain w swoich projektach. Google stara się najwyraźniej dodatkowo zabezpieczyć i tak już rozproszoną bazę danych, aby jeszcze bardziej zminimalizować ewentualne utraty danych. Blockchain u Google ma zostać także wykorzystany, o czym wspomniano wcześniej, do transakcji reklamowych – a konkretniej wykorzystany na szerszą skalę. System wykorzystywany jest już teraz, ale nie jest w stanie obejmować wystarczającej liczby transakcji, aby zapewnić długoterminową konkurencyjność firmy.