Koniec długich reklam na YouTube

W ostatnim czasie z należącym do Google’a YouTubem pojawia się coraz więcej kontrowersji, problemów oraz elementów drażniących użytkowników: zarówno tych umieszczających materiały w serwisie, jak i zwykłych widzów. Niemałe skandale, jak na przykład ten z rzekomym „odsubskrybowaniem” części widzów niektórych youtuberów, spowodowały, że zaufanie do serwisu dramatycznie spadło. Innym irytującym problemem przez długi czas były reklamy – a właściwie nie sam fakt ich istnienia, co ich długość.

Teraz, jak informuje YouTube, zniknąć mają 30-sekundowe materiały a zastąpione będą przez 6-sekundowe klipy promocyjne, które jednak pojawiać będą się częściej niż dotychczasowe reklamy. Dosyć frustrującym może być fakt, że w Polsce nie funkcjonuje jeszcze płatna wersja usługi, która za całkiem przyzwoitą cenę pozwala pozbyć się reklam. Jak jednak informuje Google, wkrótce i dla nas nadejdą zmiany.